Servis lyží
Profesionálny servis lyží vykonávame na moderných plnoautomatických strojoch Wintersteiger.
- Brúsime hrany 89° - 87°
- Zalievame a opravujeme sklznicu
- Robíme štruktúru
- Voskujeme
Cenník:
Iba voskovanie lyží
7 €
voskujeme značkovými voskami SWIX podľa teploty snehu
Malý servis
20 €
brúsenie hrán, štruktúra sklznice a voskovanie
Veľký servis
30 €
brúsenie hrán, zalievanie, štruktúra sklznice a voskovanie
Ako často s lyžami do servisu ?
Odborníci z lyžiarskych servisov www.interski.sk sa zhodujú na tom, že servisovanie lyží by malo byť pravidelné. Aby sa predišlo zhoršovaniu ich zjazdných vlastností, priemerný lyžiar by mal navštíviť servis minimálne trikrát počas sezóny. Vtedy sa odporúča spraviť aj štruktúru skĺznice a voskovanie. Po sezóne je dobré nechať lyže a snowboardy zakonzervovať - zaliať celé voskom aj s hranami, aby sa lyža premastila, vosk nezoškrabávať a chrániť pred uskladnením vo vlhkých priestoroch. Na začiatku sezóny je zase potrebné dať dole zaliaty vosk a odstrániť zvyšky mosadznou kefou, potom naniesť a zažehliť nový vosk a lyže uchovávať v suchých miestnostiach. Ak sa lyže vozia na kapote aute, mali by mať ochranný obal. Servis a údržba po a pred zimou sa robí aj v prípade lyžiarskeho viazania,
Ani skialpinisti by nemali zabúdať na pravidelný servis svojich lyží:
Pred prvým výšlapom by ste si mali dať naimpregnovať sklznicu kvalitným voskom. Ďalší servis skialpových lyží by ste mali vykonať ihneď ako náhle začne sklznica vysychať, to znamená, že mení odtieň a bledne. Hlavným indikátorom vyschnutej sklznice sú skialpové pásy: akonáhle pozorujete, že pásy odliepate zo sklznice čoraz ťažšie svedčí to o zlom stave vašej sklznice a je najvyšší čas ich zaniesť do servisu.
Technologický postup strojovej úpravy lyží v servise InterSki
1. Oprava sklznice – sklznicu zalievame pištolou Winterteiger
Ak si sklznica vyžaduje kompletnú generálku a pri hranách sú nebezpečné diery, servisman zataví sklznicu pomocou
pištole a tak zaleje hlboké nerovnosti a ryhy. Prebytočnú materiál odstráni najprv ručne a potom strojovo prebrúsi.
2. Strojové úpravy – tvarovanie štruktúry
Pre poskytovanie tých najlepších servisných služieb, sme nasadili plne automatický stroj WINTERSTEIGER SHUTTLE 3C.
Aby ste mali predstavu o tom, akému luxusu sa dostane vaším lyžiam, pridávame aj popis tohto stroja.
Modulárna koncepcia najvyššej kvality, veľký výkon:
Automatické servisne zariadenie umožňujúce brúsiť sklznicu na kameni a spodnú a bočnú hranu na pomocou keramických
kotúčov. WINTERSTEIGER SHUTTLE 3C nám umožňuje opracovávať lyže ľubovoľnej dĺžky a šírky. Presná geometria
hrán využíva technológiu keramických kotúčov, ktoré využívajú všetci renomovaný výrobcovia lyží. Programovanie
postupu servisných úkonov je prehľadné, ľahké a poskytuje mnoho možností.
Na stroj je možné položiť 6 lyží, bez toho aby bolo nutné roztriediť ich podľa dĺžky, šírky, alebo povrchu.
Vďaka automatickému podávaču lyží prejdú raz, alebo aj viac krát brúsnym agregátom a potom skončia na odoberacom
stole. Riešenie pre každého. Na flexibilitu shuttle 3C je kladený veľký dôraz. Modulárna koncepcia siaha od základného
stupňa shuttle 3C až k brúsnej linke, ktorou prejde každá lyža iba raz. Moduly sa dajú doplňovať postupne.
Nie je sklznica ako sklznica
Okrem osvedčených štruktúr firmy WINTERSTEIGER (lineárna, krížové, šikmo krížená) umožňuje počítačom riadené
zariadenie vytvárať štruktúry aj nové, ktoré sa osvedčili aj pri závodnom lyžovaní (šípové, štruktúry do V, či vlnky)
3. Bezproblémové brúsenie
Shuttle 3C je multifunkčné servisné zariadenie pre úpravu lyží, bez ohľadu na typ lyží a ich špičku – či majú plastovú
špičku, alebo rocker. U silne vykrojených carvingových lyží sa vďaka pneumatickému prítlaku zbrúsi rovnomerná vrstva
po celej dĺžke lyže. Výsledok brúsenia je u všetkých typov lyží optimálny.
Hrany
Vďaka metóde brúsenia pomocou keramických kotúčov sú bočné a spodné hrany optimálne nabrúsené. Dosahujú sa
presné geometrie hrán po celej dĺžke lyže. Je možné nastaviť najrôznejšie relevantné kombinácie uhlov, čo umožňuje
vyhovieť prianiam všetkých zákazníkov. Brúsenie pomocou keramických brúsnych kotúčov, ktoré sa samy brúsia
spôsobuje perfektnú točivosť lyží a teda aj viacej pôžitkov a bezpečnosti i na tvrdých a zľadovatených zjazdovkách.
Okrem toho si hrany zachovajú ostrosť dlhšiu dobu.
4. Voskovanie
Pravidelné voskovanie zvyšuje zjazdnosť lyží, ak sa sklznica nenapustí voskom, zhorší sa sklz, točivosť a obratnosť
sklznice. Vosk sa nanáša horúci rozpustený na sklznicu a zažehľuje sa ručne alebo strojom za sucha pomocou rotačnej
kefy a následne sa leští dohladka, aby sa vytvoril rovný povrch. Svojpomocné voskovanie lyží doma má význam vtedy,
keď je na lyži dobre urobená štruktúra.
Servis lyží
Profesionálny servis lyží vykonávame na moderných plnoautomatických strojoch Wintersteiger.
Cenník:
Ako často s lyžami do servisu ?
Odborníci z lyžiarskych servisov www.interski.sk sa zhodujú na tom, že servisovanie lyží by malo byť pravidelné. Aby sa predišlo zhoršovaniu ich zjazdných vlastností, priemerný lyžiar by mal navštíviť servis minimálne trikrát počas sezóny. Vtedy sa odporúča spraviť aj štruktúru skĺznice a voskovanie. Po sezóne je dobré nechať lyže a snowboardy zakonzervovať - zaliať celé voskom aj s hranami, aby sa lyža premastila, vosk nezoškrabávať a chrániť pred uskladnením vo vlhkých priestoroch. Na začiatku sezóny je zase potrebné dať dole zaliaty vosk a odstrániť zvyšky mosadznou kefou, potom naniesť a zažehliť nový vosk a lyže uchovávať v suchých miestnostiach. Ak sa lyže vozia na kapote aute, mali by mať ochranný obal. Servis a údržba po a pred zimou sa robí aj v prípade lyžiarskeho viazania,
Ani skialpinisti by nemali zabúdať na pravidelný servis svojich lyží:
Pred prvým výšlapom by ste si mali dať naimpregnovať sklznicu kvalitným voskom. Ďalší servis skialpových lyží by ste mali vykonať ihneď ako náhle začne sklznica vysychať, to znamená, že mení odtieň a bledne. Hlavným indikátorom vyschnutej sklznice sú skialpové pásy: akonáhle pozorujete, že pásy odliepate zo sklznice čoraz ťažšie svedčí to o zlom stave vašej sklznice a je najvyšší čas ich zaniesť do servisu.
Technologický postup strojovej úpravy lyží v servise InterSki
1. Oprava sklznice – sklznicu zalievame pištolou Winterteiger
Ak si sklznica vyžaduje kompletnú generálku a pri hranách sú nebezpečné diery, servisman zataví sklznicu pomocou
pištole a tak zaleje hlboké nerovnosti a ryhy. Prebytočnú materiál odstráni najprv ručne a potom strojovo prebrúsi.
2. Strojové úpravy – tvarovanie štruktúry
Pre poskytovanie tých najlepších servisných služieb, sme nasadili plne automatický stroj WINTERSTEIGER SHUTTLE 3C.
Aby ste mali predstavu o tom, akému luxusu sa dostane vaším lyžiam, pridávame aj popis tohto stroja.
Modulárna koncepcia najvyššej kvality, veľký výkon:
Automatické servisne zariadenie umožňujúce brúsiť sklznicu na kameni a spodnú a bočnú hranu na pomocou keramických
kotúčov. WINTERSTEIGER SHUTTLE 3C nám umožňuje opracovávať lyže ľubovoľnej dĺžky a šírky. Presná geometria
hrán využíva technológiu keramických kotúčov, ktoré využívajú všetci renomovaný výrobcovia lyží. Programovanie
postupu servisných úkonov je prehľadné, ľahké a poskytuje mnoho možností.
Na stroj je možné položiť 6 lyží, bez toho aby bolo nutné roztriediť ich podľa dĺžky, šírky, alebo povrchu.
Vďaka automatickému podávaču lyží prejdú raz, alebo aj viac krát brúsnym agregátom a potom skončia na odoberacom
stole. Riešenie pre každého. Na flexibilitu shuttle 3C je kladený veľký dôraz. Modulárna koncepcia siaha od základného
stupňa shuttle 3C až k brúsnej linke, ktorou prejde každá lyža iba raz. Moduly sa dajú doplňovať postupne.
Nie je sklznica ako sklznica
Okrem osvedčených štruktúr firmy WINTERSTEIGER (lineárna, krížové, šikmo krížená) umožňuje počítačom riadené
zariadenie vytvárať štruktúry aj nové, ktoré sa osvedčili aj pri závodnom lyžovaní (šípové, štruktúry do V, či vlnky)
3. Bezproblémové brúsenie
Shuttle 3C je multifunkčné servisné zariadenie pre úpravu lyží, bez ohľadu na typ lyží a ich špičku – či majú plastovú
špičku, alebo rocker. U silne vykrojených carvingových lyží sa vďaka pneumatickému prítlaku zbrúsi rovnomerná vrstva
po celej dĺžke lyže. Výsledok brúsenia je u všetkých typov lyží optimálny.
Hrany
Vďaka metóde brúsenia pomocou keramických kotúčov sú bočné a spodné hrany optimálne nabrúsené. Dosahujú sa
presné geometrie hrán po celej dĺžke lyže. Je možné nastaviť najrôznejšie relevantné kombinácie uhlov, čo umožňuje
vyhovieť prianiam všetkých zákazníkov. Brúsenie pomocou keramických brúsnych kotúčov, ktoré sa samy brúsia
spôsobuje perfektnú točivosť lyží a teda aj viacej pôžitkov a bezpečnosti i na tvrdých a zľadovatených zjazdovkách.
Okrem toho si hrany zachovajú ostrosť dlhšiu dobu.
4. Voskovanie
Pravidelné voskovanie zvyšuje zjazdnosť lyží, ak sa sklznica nenapustí voskom, zhorší sa sklz, točivosť a obratnosť
sklznice. Vosk sa nanáša horúci rozpustený na sklznicu a zažehľuje sa ručne alebo strojom za sucha pomocou rotačnej
kefy a následne sa leští dohladka, aby sa vytvoril rovný povrch. Svojpomocné voskovanie lyží doma má význam vtedy,
keď je na lyži dobre urobená štruktúra.